კოსტიუმების დიზაინი - "თეატრის" შოუების ვიზუალური მხარე
,,Dining Theatre-ს” უნიკალური კონცეფცია თეატრალური წარმოდგენის ვახშამთან შერწყმას გულისხმობს. ეს არის ერთგვარი ხელოვნება, რომელიც მოითხოვს სამი კრიტიკული ელემენტის ფრთხილად ბალანსს: შოუს, გასტრონომიასა და მომსახურებას. „წისქვილის ჯგუფი” დიდი ხანი გეგმავდა საქართველოშიც რეალობად ექცია ,,Dining Theatre-ს” იდეა და ზუსტად ამისთვის შეიქმნა მულტიფუნქციური სივრცე ,,თეატრი”.
,,თეატრის” წარმატების საიდუმლო ზემო ნახსენებ შოუს, გასტრონომიისა და მომსახურების იდეალურ ნაზავშია. შოუს ერთ-ერთი მთავარი ნაწილი კოსტიუმების დიზაინი გახლავთ. ,,თეატრის” მხატვრული მხარე დიდწილად კოსტიუმების ესთეტიკაზე დგას და ამ მიმართულებას ,,თეატრში” დიზაინერი ლაშა ჯოხაძე ხელმძღვანელობს.
კოსტიუმების დიზაინი: თეატრალური შოუს გული
თეატრალურ წარმოდგენაში კოსტიუმები ბევრად მეტია, ვიდრე უბრალო ტანსაცმელი. ეს არის სასიცოცხლო მნიშვნელობის საშუალებაა პერსონაჟის, ეპოქისა და განწყობის გადმოსაცემად. ,,Dining Theater-ში” კოსტიუმების დიზაინის როლი კიდევ უფრო მნიშვნელოვანია, რადგან ის უნდა ერგებოდეს როგორც შოუს სპეციფიკას, ისე ავსებდეს გარემოს საერთო ატმოსფეროს. ეს მოითხოვს როგორც თეატრალური, ასევე კულინარიული ხელოვნების ღრმა გაგებას, რადგან კოსტიუმების ვიზუალური მიმზიდველობა უნდა შეესაბამებოდეს საჭმლის სენსორულ გამოცდილებას.
ახალმა და საინტერესო გარემომ მოიზიდა დიზაინერი ლაშა ჯოხაძე ,,თეატრში”. როგორც თავად ამბობს, ,,თეატრი” ნამდვილად უნიკალურია და მასაც სურდა ამ ყველაფრის ნაწილი გამხდარიყო.
მიუზიკლი ,,ჩიკაგოს" ,,თეატრის” სივრცეში
ლაშა ჯოხაძე გახლავთ „ჩიკაგოს“ კოსტიუმების დიზაინერი. ,,წისქვილი ჯგუფმა” ,,ჩიკაგოს“ ოფიციალური ლიცენზია მსოფლიოში ცნობილი თეატრალური კომპანია CONCORD THEATRICALS-ისგან შეიძინა.
მიუზიკლი დაფუძნებულია მორინ დალას უოტკინსის 1926 წელს დაწერილ ამავე სახელწოდების პიესაზე. ნაწარმოები იდეალურად გამოხატავს იმ დროინდელ ამერიკას და რეალურ ამბებს გვიყვება. უოტკინსი „ჩიკაგო ტრიბუნის“ კრიმინალური განყოფილების ჟურნალისტი იყო, რომელმაც ფაბულად კრიმინალური ქრონიკის ისტორიები გამოიყენა.
ავტორმა მთავარი გმირების პროტოტიპებად რეალური ადამიანები გამოიყენა. მკვლელი ქალები ჩიკაგოდან ბელვა გარტნერი და ბეულა ანანი. „ჩიკაგო“ ეს ერთგვარი ცირკია ყველაზე შთამბეჭდავი წარმოდგენითა და სანახაობით, ჯამბაზებითა და მარიონეტებით, ცრუ სიყვარულითა და ნამდვილი სიძულვილით.
მთელს მსოფლიოში მიუზიკლი რეკორდულ - 32 500-ზე მეტ წარმოდგენასა და 32 მილიონზე მეტ მაყურებელს ითვლის. ,,წისქვილი ჯგუფის” დახმარებით „ჩიკაგოს“ ნახვა საქართველოშიც გახდა შესაძლებელი.
კოსტიუმები მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ამ ლეგენდარული მიუზიკლის გაცოცხლებაში. „წისქვილი ჯგუფისა“ და ,,თეატრის” ერთგულება ავთენტურობისა და დეტალებისადმი აშკარაა, როცა ვუყურებთ ხელნაკეთ კოსტიუმებს, რომლებიც ასახავს პერსონაჟების უნიკალურ პიროვნებასა და ისტორიას. მკვეთრი კონტრასტი როქსის რბილ, რომანტიკულ ჩაცმულობასა და ველმას თამამ, ავანგარდულ ჩაცმულობას შორის კოსტიუმების დიზაინერების ზედმიწევნით მუშაობის დასტურია.
მიუზიკლ ,,ჩიკაგოსთვის” 50-მდე კოსტიუმი შეიქმნა და ყველაფერი რა თქმა უნდა ხელით გაკეთდა, რაც დიდ დროს ითხოვს. გმირების კოსტიუმებში იმ პერიოდის კორსეტული სილიუეტები და ფორმები იდეალურადაა გამოსახული.
კოსტიუმების დიზაინერების როლი Dining Theatre-ში
კოსტიუმების დიზაინერები უნისონში მუშაობენ შეფ-მზარეულებთან, მომსახურე პერსონალთან, სამხატვრო ხელმძღვანელთან და მსახიობებთან ერთად, რათა ყველაფერი ერთმანეთთან იყოს დაკავშირებული და მაყურებელმა დაუვიწყარი გამოცდილება მიიღოს.
დიზაინერებმა ასევე უნდა გაითვალისწინონ პრაქტიკული ასპექტები, როგორიცაა მსახიობების აქტიური მოძრაობა, ურთიერთქმედება შემსრულებლებსა და აუდიტორიას შორის და მსახიობების კომფორტი მათი კოსტიუმების ვიზუალური ზემოქმედების შელახვის გარეშე.
დასასრულს, სასადილო თეატრში კოსტიუმების დიზაინი მრავალმხრივი გამოწვევაა, რომელიც სცილდება ტრადიციულ თეატრის სპეციფიკას. საუბარია ჰოლისტიკური გამოცდილების შექმნაზე, რომელშიც შოუს ვიზუალური ესთეტიკა შეუფერხებლად ერწყმის გასტრონომიულ გარემოს ატმოსფეროს. „წისქვილის ჯგუფის“ შესვლა ამ კონცეფციაში არ არის მხოლოდ ნაბიჯი თეატრალური გამოცდილების დივერსიფიკაციისკენ, არამედ ადასტურებს უსაზღვრო შესაძლებლობებს, როდესაც ხელოვნების სხვადასხვა ფორმები შერწყმულია და ქმის რაღაც მართლაც არაჩვეულებრივს.
ქორწილის/კორპორაციული/კერძო ღონისძიების დასაჯავშნად დაგვიკავშირდით: 032 2 88 88 80